LIST

  • HOME
  • INFO
  • JOIN MEMBER
  • NEWS

Saturday 20 September 2014

MERONTA-RONTA UNTUK MEMILIKI TUBUH YANG DIIDAMKAN??

MUDAH PUTUS ASA.?
SEMANGAT TAK KUAT.?
HILANG KEYAKINAN DIRI KERANA BELUM MEMILIKI TUBUH IDAMAN.?

Mengapa perlu merasa tertekan jika kita boleh berdiet dengan penuh keseronokan..!!
Jom baca 8 cara mudah yang dapat membantu anda.

1- JUMLAH KALORI
    Sediakan jadual kalori makanan. Pastikan anda tahu berapa jumlah kalori makanan supaya anda tahu jumlah kalori yang diambil pada hari tersebut. Ini akan membuatkan anda lebih berhati-hati dalam pemilihan makanan.

2- TARGET
    Letakkan target di tempat yang mudah anda lihat seperti di peti ais, cermin, meja makan mahupun di komputer anda. Contoh target adalah seperti berapa kalori sehari, berapa liter air sehari, berapa minit untuk bersenam dalam sehari dan paling penting target untuk menurunkan berat badan anda..!!
Jangan malu untuk khabarkan target itu pada insan yang disayangi kerana mereka berperanan untuk mengingatkan anda andainya terlupa.

3- SARAPAN
    Pengambilan sarapan setiap hari adalah penting. Pilih makanan yang tinggi serat tetapi rendah gula dan tenaga. Sarapan membantu meningkatkan metabolisma yang membantu membakar kalori pada tahap optimum.

4- AIR KOSONG
    Pastikan anda mengambil air kosong 2-3 liter sehari. Mereka yang mengambil air kosong secukupnya akan mengambil kalori lebih rendah berbanding mereka yang kurang minum air.


5- SNEK
    Rancang pengambilan snek yang ingin kamu ambil semasa makan tengahari dan makan malam. Kira berat akan kuantiti dan kalori snek yang kamu ambil.

6- PENCUCI MULUT
   Seelok-eloknya, pilihlah pencuci mulut yang rendah kalori seperti yogurt rendah lemak. Anda juga boleh sediakan stok 'sugar-free' chewing gum apabila kamu terasa lapar ditengah malam.

7- MAKAN MALAM
    Pastikan anda makan malam dengan tenang. Ada kajian membuktikan makan dengan tenang dan perlahan akan berasa kenyang dengan cepat. Nikmatilah makanan itu dengan sebaiknya.

8- PENIMBANG BERAT
    Jangan jadikan penimbang berat sebagai musuh anda, jadikan penimbang berat sebagai rakan baik anda. Timbang berat badan anda setiap hari menggunakan penimbang yang sama, pada waktu yang sama dan dengan pakaian yang sama (paling mudah timbang berat badan anda setiap pagi selepas mandi sebelum anda memakai pakaian. opsssss... gunakan tuala yang sama yer..)

Jalan mana yang anda pilih untuk memiliki bentuk tubuh idaman anda adalah bergantung pada diri anda sendiri. Begitu juga dalam pemilihan makanan, semuanya bergantung pada diri anda, tepuk perut, tanya minda. Paling penting adalah istiqamah... :)

Semoga bermanfaat untuk anda,
Sekiranya ada sebarang soalan (khususnya SUPPLEMENT SHAKLEE yang diperlukan untuk membantu dalam penurunan berat badan) bolehlah menghubungi saya.

Salam Hormat,
Iera,
Shaklee Indipendent Distributor,
( COD seluruh Seberang Perai, Kulim, Parit Buntar dan daerah sekitar serta Pos Laju Seluruh Malaysia)
017-4266350
cintaparamedik@gmail.com

No comments:

Post a Comment